Framgångskonceptet

Jag har precis tittar klart på sista avsnittet av idols slutaudition och jag fastnar på en sak. Alla som är där jobbar mot sin dröm men misslyckas totalt för att nerverna tar över. Vad är ett bra framgångskoncept? Jag kan inte tänka mig något värre än att stå i en situation där du måste göra ditt bästa men det fallerar för att du vill det för mycket. Vad är en bra balansgång? 

Det finns citat om att man aldrig ska ge upp men hur mycket är det värt att kämpa för något om man aldrig kommer fram? Jag har så många mål i livet. Vissa uppnår jag utan problem, jag är inte nervös och jag kämpar lika mycket som jag lyckas medan vissa grejer känns det som man kämpar och kämpar men det bara inte går? Varför går det inte? 

Jag har analyserat detta så mycket och helt ärligt tror jag att man måste inse att man är bra på vissa saker men inte på andra och att bästa framgångskonceptet är att satsa på det du verkligen är bra på. Man behöver komma framåt och känna att man utvecklas. Min chef på mitt jobb är en person som jag är så förundrad över och ser så mycket upp till. Han känns som en sån där person som är unstopible. Det tog två år för honom att går från antälld på några procent till att bli varuhuschef och vet ni? Jag tror garanterat att han har kämpat och jobbat väldigt hårt men han är så fruktansvärt bra på det han gör också och för att gå tillbaka till idol så tror jag att det är just det som skiljer framgång från att inte nå hela vägen. Du måste ha DET som krävs för just den uppgiften och jobba hårt för det. Då når man framgång!

Har du inte DET så kommer det bli så mycket svårare och troligtvis inte ens gå och har du DET men inte kämpar så kommer det inte heller gå. 

Vad tror ni? Ge mig era tankar! Vad är ert framgångskoncept?!

Kommentarer
Postat av: Elin

Inspirerande att läsa! :D

Svar: Tack! :)
Malin Henriksson

2015-09-11 @ 12:05:23
URL: http://fashionbyelin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback