Ultimata träningsformen

Jag har funderat mycket på den ulitimata träningsformen för att må bra, få styrkan och orka. Efter att ha studerat, frågat och testa mycket olika träningsformer har jag kommit fram till detta. För mig är det absolut ultimata att kombinera yoga kondition och styrketräning. Mina mål är att få en stark och smidig kropp och orka mycket. Därför behövs alla dessa tre komponenter. Yogan gör mig smidig och vig och jag kommer åt varje liten muskel i kroppen. Styrketräningen gör mig stark och uthållig och där bygger jag också muskler. Kondition har jag tyckt varit otroligt tråkigt att träna men efter att ha läst på om det förstår jag hur mycket det kan hjälpa mig i yogan och styrketräning.
 
Tränar du kondition kommer du kunna ta till dig mer av syret som du andas in och användningen i kroppen kommer att effektiviseras. Syre behövs när musklerna ska arbeta. Har du bra kondition behöver du inte ta lika mång andetag eller andas lika snabbt för att få samma mängd syre till musklerna. Detta gör att de går åt mindre energi till andningen och du kan utföra din träning effektivare.
 
Styrkan krävs i många yogaövningar och jag har märkt att jag har haft stor nytta av min styrketräning i yogan. Yogan har sedan hjälpt mig i styrketräningen att kunna göra alla övningar rätt och att ha kontroll på kroppen.
 
Vad tränar ni och hur tänker ni?
 
 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback