Träning under sommaren

Jag tränar väldigt hårt under vår, höst och vinter men på sommaren brukar jag låta kroppen ta ett break vilket jag verkligen kännt mycket goda resultat av. Jag tänkte berätta hur min träning ser ut under sommaren. Man vill ju först och främst gärna vara ute på sommaren så på sommaren brukar jag träna upp min kondition mycket. Det är ju så mycket roligare att springa ute än inne på ett löpband så det blir många springturer och promenader. Något annat jag tycker är kul är att köra mycket bara magpass. Det är ju lätt att köra både hemma och ute. Jag tänkte lägga upp framöver hur mina magpass brukar se ut. En annan sak jag brukar göra varje morgon är att köra plankan 1 min innan jag äter frukost för då känns det lixom som att hela kroppen kommer igång. Yoga är också lätt och roligt att köra hemma och ute så det blir det mycket av. Sen brukar jag köra lite lättare pass för rumpan, bara för att hålla formen ;)
 
Kosten blir ju också väldigt annurlunda då på sommaren. Jag är inte lika hungerig då jag inte tränar lika mycket så det blir att man äter lite mindre. Jag räknar aldrig kalorier eller liknade utan äter bara alltid nyttigt och så mycket som jag känner att jag behöver eller vill äta. Men sommaren är ju tid för att vara kreativ både inom kost och träning. Hur tränar ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback