Kamera

Jag är väldigt sugen på att köpa ny kamera. Jag har just nu en canon 1000D som jag ändå är väldigt nöjd med men den är några år nu så det är väl dags för att invistera i en ny. Jag är väldigt inne på Canon 7D för ska det bli skillnad på bilderna har jag förstått att man bör lägga ganska många tusenlappar till. Jag har önskat mig ett nytt objektiv nu när jag fyller 20 också så förhoppningsvis blir det riktig kvalitétshöjning på bilderna. Är det någon som har Canon 7D eller liknade? Hur tycker ni att den funkar?
 

Kommentarer
Postat av: Kameratrollet -Fotograf i Skåne

Med en 7D får du knappast bättre bildkvalité rent tekniskt. Det är nästan samma typ av sensor i de båda kamerorna. Däremot får du en snabb kamera, skönare grepp och en 100% sökare att titta igenom.

2015-07-14 @ 17:37:21
URL: http://kameratrollet.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback