Katrin Zytomierskas hos malou

Många av er har säkert redan sett klippen på Katrins besök hos Malou. Jag har precis sätt det och min första tankte var att va bra att detta ämne tas upp för det kan aldrig pratas förmycket om. Malou har just nu ett veckotema som heter "min älskade, hatade kropp". Jag skrev ett inlägg på min tidigare blogg http://fitnessbymalin.blogg.se/ om ett liknade ämne. Jag hade hört två unga tjejer utala sig ungefär såhär "jag tycker det är mycket lättare att sluta äta än att börja träna för det är så jobbigt". Detta gjorde mig extremt rädd.
 
Jag tycker att jag har en väldigt sund syn på mat idag. Jag äter hur mycket jag vill men jag väljer att äta nyttigt. Jag lägger otroligt stor vikt på att lyssna på min kropp. Min kropp mår väldigt bra av en grön smoothie på morgonen och nyttig normal mat under dagen och tre till fem mål om dagen. Min kropp mår inte bra av att äta en godispåse och därför unnar jag min kropp att inte äta en godispåse. 
 
Själva diskussion i klippet med Katrin är om filmer som sprider sig på nätet där "större" människor dansar runt och gör konstiga saker med sin kropp som att måla gubbar på sin mage med mera. Jag kan hålla med i en del av det Katrin säger att många är för lata för att ta tag i sitt liv och börja röra på sig och att det inte är hälsosamt att vara överviktig. Men med övervikt menas inte att du inte ser dina höftben eller att du har massa muskler på din kropp som väger mycket utan med övervikt menas att du har för mycket kilon i form av fett så att det blir farligt. Då kan det vara bra att ändra sin livsstill. Sen ska man aldrig skämmas över sig själv. Du ska må bra och vara nöjd och glad med dig själv. Om du är tillfredställd så nöj dig med det för det är en omöjlig uppgift att tillfredställa alla andra. Utgå från dig själv vad du mår bra av och fråga dig själv vem du gör detta för?
 
Sen såg jag ett annat klipp där Malou intervjuar en person som driver en modellagentur. Det som var speciellt med henne var att hon ville inte ha dessa pinsamala ohälsosamma tjerna utan ville sattsa på hälsosamma tjejer som tränar och äter bra och tack för detta säger jag bara. Jag som konsumet mår ju helt ärligt dåligt av att se så extremt smala eller det andra som också blivit modernt, extremt överviktiga. Jag vill hellre se glada hälsosamma tjejer och killar som man kan bli inspirerad av. Vad tycker ni?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback